Ochrana laku na zimu za jedno umytí
04. 11. 2019 | Alexis Papadopulos Vzal jsem Forda Focuse CC, zázračný autošampon s křemíkem a nakonec ho protáhnul lesem.
Před týdnem jsem prodal E39, protože hodně jezdím fotit lesy (viz můj instagram) a hodilo by se mi auto s vyšší světlou výškou.
Díky bohu, že na tom světě máme kamarády a půjčili mi Forda Focuse kabrio - bohužel střecha nefunguje :). V klidu můžu hledat následovníka E39 a přitom se vyhnu MHD.
Navíc to vypadá, že v něm nějakou dobu ještě jezdit budu, tak jsem se rozhodl, že ho ochráním na zimu. Rychle, ale účinně.
Chvilku jsem přemýšlel a pak mě napadlo... Bude stačit dekontaminovat lak Ironem a umýt autošamponem Bathe+ s křemíkem?
Na laku nebylo lautr nic
O Forda nikdo celou dobu nepečoval. Takže výborný kousek na testování autokosmetiky.
Jak můžete vidět na fotce, voda stála - jedna velká louže - takhle vypadá auto bez ochrany laku. Jen pár míst vodu odvádělo, ale to připisuji mastnotě z rukou. Stačí, aby se o auto opřel mechanik.
Vzal jsem Forda z gruntu. Začal jsem chemickou dekontaminací laku Ironem.
Navíc jsem Gyeoňácký Iron při té příležitosti porovnal Finessáckým Iron Outem. Teď přesně vím, jaký je mezi nimi rozdíl. Ale o tom někdy příště.
Gyeon má fajn rozprašovače, celý bok mi zabral ani ne minutu. Nechal jsem ho zhruba 3 minuty působit a pak opláchnul. To samé na druhé straně.
Samozřejmě je skvělý na čištění kol.
A teď umýt.
Umýt, opláchnout, kapičky
Tomu co píše Gyeon na obalu Bathe+ se dá věřit v případě druhého mytí.
Ford byl úplně bez ochrany laku a 3 víčka do mého 20l detailingového kyblíku od Auto Finesse nedělalo nic. Kapičky se nekonaly.
Dal jsem 7 víček.
Totiž i do 10 litrového kyblíku to bude chtít alespoň 4 a ideálně si ještě trošku pokapat mycí rukavici.
Ale pak? Posuďte sami. Nemám co víc dodat. Bathe+.
Vyrážím do lesa, ale jen po zpevněných cestách
Ten den jsem měl v plánu focení na Vysočině. Kousek od Kadova. Mají tam krásné lesy.
Do toho pršelo a to slibovalo hodně bláta!
Vyzkouším jak tenhle křemičitý povlak odpuzuje nečistoty a jak se umývá.
No...
Focení proběhlo v naprosté pohodě. Nejdřív déšť, pak mlhy a pak vylezlo slunko. Co víc si přát :).
S Focusem jsem se nepouštěl do větších špinících akcí. Na lesních zpevněnkách bylo bahna dost a nechtěl jsem někde s hlavou v dlaních čekat na traktor.
Ale narovinu. Ono se to moc nešpinilo!
Křemičitý povlak má obecně dost nízké povrchové napětí. Díky tomu se špína k laku tolik nechytá a prvních pár dní po aplikaci si říkáte, že už se snad nikdy nezašpiní.
Heboučký jak dětská prdelka
V Brně jsem u mytí celkem spěchal a nevšim jsem si, jak lak po Bathe+ klouže.
Pozastavil jsem se nad tím až v lese :).
Lak je hebký jak dětská prdelka. Je suchý a není mastný jak po vosku. Vůbec se nedivím, že tolik odpuzuje nečistoty.
Po cestě zpět na veřejnou wapku
Pravda je, že keramický povlak byl na 100 % účinnosti. Po 14 dnech to bude jiná káva, ale oplach na wapce byla už jen třešnička na dortu.
Špína valila pod tlakem dolů a obešel jsem se bez předmycího Citrus Poweru. Ten mimo jiné doporoučuji i na zimu, až budete zasolení. Posypová sůl se úplně nerozpouští ve vodě o což se Citrus postará.
Teď budu sledovat, jak dlouho Bathe+ vydrží, ale když auto čas od času tímhle šamponem umyjete, budete povlak neustále obnovovat.
Pakliže jako já hledáte zajímavou a funkční ochranu na zimu, Bathe+ považuji za jednu z těch nejzajímavějších, protože ji reaplikujete při každém mytí :).
Nakonec přikládám pár fotek z lesa. O tom jaká je focení zábava, vám prozradí přítelkyně na druhé fotce...
Co jsem použil:
- Odstraňovač polétavé rzi Gyeon Q2M Iron
- Autošampon s křemíkem Gyeon Bathe+