Leštění a ochrana laku krásné BMW M3 Champagne Quartz

21. 03. 2018 | Honza Smékal Tato krásná eMtrojka si prošla naším full-service balíčkem na ochranu laku – leštěním, instalací čiré ochranné fólie a keramikou. Mrkejte na to.

Asi jste si už všimli, že máme kladný vztah ke sportovním autům a rádi se o ně nejen staráme, ale také je rádi i řídíme. Znak BMW M pro nás představuje nádherný mix elegance, luxusu a hlavně sportovního ducha. V případě BMW M3 Competition v zajímavé individuální barvě Champagne Quartz, jde vcelku i o nenápadné auto pro denní užívání. Pokud ale chcete, máte pod pravou nohou oturbených 450k a 550Nm čekajících na váš povel.


Auto za námi přijelo po nájezdu necelých 10000 km s cílem ochránit lak pro další užívání. S majitelem jsme probrali jeho představu a společně podrobili lak důkladné prohlídce, abych mohl posoudit přibližnou časovou náročnost leštění laku a následných prací. Lak byl v poměrně dobrém stavu, horní část auta nesla stopy ručního, ale ne zcela šetrného mytí, nic hrozného. Spodní polovina auta byla ale více poškozena. K mému překvapení nebyl ani přední nárazník nějak zásadně potlučen od kamínků, stejně tak ani kapota a prahy, které u těchto aut trpí asi nejvíc. Bývají doslova opískovány. Navrhl jsem majiteli, že i přes několikaměsíční stáří auta bychom stále mohli aplikovat čirou ochrannou fólii na nejvíce exponovaná místa a zabránit jejich nežádoucímu poškození.

 


 

Keramická ochrana v žádném případě neochrání lak od kamínků či poškrábání. Toto riziko dokáže eliminovat pouze ochranná čirá fólie. Jsem nesmírně rád, že jsem ji po více jak roce příprav mohl konečně zařadit do svého portfolia a nabízet vám tak ty nejlepší dostupné služby na ochranu laku. 

Dohodli jsme se tedy na leštění laku, instalaci čiré ochranné fólie, která má samohojivé a hydrofobní vlastnosti, a na aplikaci keramické ochrany laku Modesta, která se aplikuje nejen na lak samotný, ale i na ochrannou fólii.

 


Vzhůru do práce! Příprava na leštění zahrnuje umytí auta, sundání kol, chemickou dekontaminaci laku i disků, kdy se z jejich laku odstraní asfaltové flíčky a poletavá rez. Auto se znova umyje, abychom se důkladně zbavili zbytků dříve použitých chemických prostředků. Následuje mechanická dekontaminace, kdy se za pomocí clay hmoty a dostatečné lubrikace odstraní zbývající nečistoty, které nejdou běžným mytím smýt. Dekontaminace laku je velmi důležitá před samotným leštěním, kdy je žádoucí mít dokonale čistý a hladký povrch. Nechceme přece dostat tyto malé částice do leštícího kotouče a leštit s ním pak celé auto.

Nicméně pokud si auto nehodláte strojně leštit a pravidelně se o něj staráte, vystačíte si většinou jen s chemickou dekontaminací. Je velká šance, že si clayem lak poškrábete, proto ho nedoporučuji používat bez následného leštění. Clay hmotu používáme jen tehdy, je-li to nezbytně nutné!

Následně se auto ještě opláchne demineralizovanou vodou a vysuší s pomocí mikrovláknových ručníků a vzduchu. Nějaká voda ze škvír bude stále trochu vytékat, ale chceme ji co nejméně. Demineralizovaná voda zaručí, že i když nějaká zbytková voda vyteče, nenadělá nám na laku fleky.

 


Auto mám tedy připravené na leštění. Většinou u mě neuvidíte na fotkách rozsáhlé maskování páskou. Důvod je prostý. Maskuji průběžně podle toho, který díl zrovna leštím a je-li to vůbec nutné. Nerad nechávám pásku nalepenou déle než je nezbytné. Zažil jsem pár situací, kdy se déle nalepená kvalitní páska, resp. její lepidlo, nenávratně podepsaly do laku. Stačí třeba odněkud vytékající voda či IPA na odmašťování a můžete mít zaděláno na problém. 

Za ty roky už dokážu odhadnout, kterou kombinaci pasty a leštícího padu zvolit pro dané poškození, ale vždy si ji napřed na menší ploše vyzkouším. Je důležité začít vždy tou jemnější pastou a kotoučem, abychom neleštili zbytečně agresivně a neodstranili více laku než je nezbytně nutné. Rád pracuji s leštícím systémem Scholl Concepts, který používám již roky a který funguje velmi dobře a hlavně efektivně. Jejich kombinace past a hlavně leštících kotoučů, patří mezi to nejlepší, co na trhu naleznete. Můj šuplík ale obsahuje i pasty jiných značek, abyste si nemysleli, že slepě používám jen jednu značku. :)

Mám tedy vyzkoušeno a začínám leštit díl po dílu. Je důležité lak nepřehřívat a neustále kontrolovat průběh leštění odmašťováním. Všechny pasty dokáží maskovat a nestačí je jen tak utřít mikrovláknem. Skutečný výsledek se vám ukáže až po odmaštění. Pár ojedinělých hlubokých šrámů nešlo zcela odstranit, ale s tím je třeba počítat. Běžné oko je ale nemá šanci najít.

 


Po 9 hodinách mám vyleštěno. Znova odmastím celou karoserii a zbavím ji drobného prachu z leštění. Důkladně vysaji a vytřu zem na dílně, abych eliminoval riziko zanesení prachu pod fólii na minimum. Následuje instalace čiré ochranné fólie, která byla nařezána na plotteru přímo pro M3. Instalujeme ji na nárazník, kapotu, prahy a i na hranu zadního nárazníku, aby nedocházelo k jeho škrábání při nakládání věcí do kufru.

 


Jako poslední přichází na řadu keramická ochrana laku a disků. Aplikovat primer a nanést keramiku zabere dohromady k 7 hodinám práce. Teď už zbývá jen vypálení keramiky pomocí IR lampy, pěkně kousek po kousku.


V mezičase se věnuji interiéru. Vyčistím kůži, plasty a okna zevnitř, vysaji. Po 35 hodinách práce se blížím ke konci a dolaďuji poslední detaily.

 

Hotovo. Jde se fotit!
 

Asi jste si všimli, že rádi fotíme. Dovolili jsme si udělat pár snímků na památku panu majiteli, snad se budou líbit i vám.

Objednávky a dotazy: 730 731 777 (po-pá 10-18)

Pečujte o svůj vůz i na Slovensku

Košík: 0