Zabalili jsme Aston Martin DBS Superleggera do prezervativu
25. 01. 2020 | Alexis Papadopulos Do porna to nemá daleko, protože Aston Martin je jedno z nejúžasnějších aut, na kterým jsme kdy pracovali.
Mám rád tu britskou vznešenost. Hlavně Range Rovery. Nemít pověst jednoho z nejporuchovějších aut na světě, šetřím na Range Rover :).
Když mě Honza řekl, že přivezou Aston Martin, měl jsem kurevskou radost. Jeden ze 3 supersportů na světě, který mě chytá za srdce.
Auto pro lidi jako James Bond. Sako na míru, černý brýle a chladnej výraz. Dvanáct válců, 715 koní, 900 newtonmetrů a zvuk jak když zabíjíte hyenu řetězem.
Vzhledem k tomu, že stojí co barák s bazénem a krásnou zahradou, rozkaz zněl jasně: maximální ochrana.
Tohle bude práce na týden. Pomoct nám měl i Milda. Machr přes fólie, věnuje se jim několik let.
Aston přijel ze salonu ve Vídni rovnou k nám. Nějaká hlubší dekontaminace laku nebo leštění není potřeba. Několikrát jsme chodili okolo a svítili ze všech úhlů, jestli nemá šrámy.
Osobně jsem neviděl krásnější a preciznější lakování.
Takže umýt. Použili jsme Avalanche pěnu a pak klasický Bathe autošampon. Už z fabriky na sobě měl nějaký převozní vosk, protože rukavice po něm klouzala daleko víc než u jiných nových aut.
Na sušení jsme vzali vysoušeč BigBoi, tahat po laku ručník byl až moc velký risk.
Aston stál v zadní části dílny, kde máme nejvíc světel. Rozsvítil jsem a ještě jednou chodil okolo a koukal, jak dokonalý ten lak je.
Vybrali jsme nejdražší a nejlepší transparentní PPF fólie na současném trhu. Garantují, že nezežloutnou.
Tyhle sci-fi fólie se navíc na sluníčku slijou a zatáhnou všechny škrábance. Ano i ty hlubší.
Většina částí přišla už nařezaná přímo na Astona. To eliminuje řezání na autě. Nechcete, aby vám nožík ujel. To neobkecáte a nechci pak koukat na vyděšený obličej majitele.
Honza naředil vodičku na fólii. Pár projektů nám trvalo, než jsme vychytali ideální poměr vody a šamponu. Jednou fólie lepí, jindy sjížděla. Hold návody nejsou samospásné :).
Už tradičně začínáme kapotou, ale tahle má do klasické kapoty daleko. Otevírá se na druhou stranu jak na starých BMW E34 a vrata od stodoly jsou oproti ní dvířka do kurníku. Do toho ty nádherné prolisy a nádechy pro dvanáctiválec.
Nevím přesně, kolik času nám ta kapota zabrala, vypil jsem mezitím jeden Monster a setmělo se. Zřejmě víc jak 5 hodin.
Další den bylo sychravo a cesta do práce mě zkazila náladu hned z rána. To nikdy není dobrý, když děláte práci, u které musíte být chirurgicky přesní.
Ale co, rožínáme světla, namícháme vodičky a jdeme zabalit boky. Dveře, zrcátka, blatníky. Aston nedává zadarmo ani centimetr. Všechna místa, kde se designer vyřádil a já se nad nimi rozplýval, začínám nenávidět.
Jde to pomalu a čas utíká rychle. Odpoledne přivezou pizzu, najíme se, dosrkáme Colu a pokračujeme až do tmy. Zhasnout, domů a ráno nanovo.
Aston Martin DBS Superleggera vás v téhle branži hodně naučí. Absolutně nemáte prostor chybovat. Dáváte si víc než kdy dřív záležet, abyste nic nepodcenil. Vždycky otřít podlahu, pak ji namokřit, vyhrnovat rukávy a nedělat prudké pohyby při lepení fólie, ať se tam nedostane smítko.
Třeba vlas. Pod fólií má fatální následky. Fólie musí dolů a právě vás to stálo materiál, který vám majitel nezaplatí. Děláte chyby, přicházíte o peníze. A né malé. Metr fólie stojí skoro 5000 kč.
Aston má jednu výhodu. Tmavá barva. Na ní vlas, chlup nebo smítko kolikrát nemusí být ani vidět. Ovšem taková žlutá Pista… Ta nám taky dala zabrat.
Postupně jsme ho kompletně zabalili. Kapotu, nárazníky, boky, střechu i světla. Zadní difuzor taky. To byla vlastně celkem pohoda. Natáhnete nafukovací matračku a v klidu si ležíte a lepíte.
Kecám!
Z tvrdé matračky vás bolí záda, ruce máte zvedlé, takže ramena taky a za krkem asi nejvíc :).
Astonovi jsme věnovali týden života. Tolik zájmu lidí, kteří chodili na prodejnu nevyvolalo žádné jiné auto, na kterém jsem doteď pracovali.
Vzpomínám, byl poslední den. Aston hotovej, nachystanej a venku šero. Majitel Astona přijede druhý den a já se pomalu chystal domů. Pak přišel zákazník na prodejnu. Pán okolo čtyřicítky, chtěl Iron Out.
Stáli jsme tam rovný 2 hodiny. Mobil zaspamovaný přítelkyní - kde sakra jsi! Nepřišlo mi to, ale tohle byl nejdelší nákup v historii naší prodejny :). Tak umí Aston spojit lidi a zastavit čas.
Tak jo, kašlem na slova. Kochejte se.