Toyota RAV4: Leštění se nečekaně protáhlo
13. 12. 2021 | Alexis Papadopulos 14 let stará Toyota RAV4 může být stejně sexy jak Vereška po 40.
Co jsme udělali za pár hodin s Alfa Romeo Stelvio jsme měli minule. Dneska vám ukážu japonskou karizonu. Toyota RAV4.
Plán zněl jasně:
- Max 1 pracovní den
- Leštění
- Keramika
- Vyleštit světla
Začali jsme klasikou. Jak při poprvé s novou holkou. Aktivní pěna, mytí a chemická dekontaminace.
RAVku dovezli kluci z Německa od 1. majitele. Bydlel na vesnici, což při dekontaminaci laku bylo znát. Od 14 let starého auta očekávám víc zamarastěnej lak.
Trochu polétavé rzi po bocích zcela v normě. Asfalt vůbec, asi jezdil po polňačkách :).
Jakmile čistič s polétavou rzí zareaguje, zčervená a "rozpustí" ji.
Po dekontaminaci jsme RAVku znovu umyli, usušili a po bocích ještě vzali clayem. Nic hrozného, ale nechtěli jsme si kontaminanty tahat na kotouč.
Tradičně hodně času zabralo oblepování páskou, protože nechcete o nelakovaný plast drnknout roztočeným kotoučem. Ten šlic pak nejde dolů.
Vzadu byla původní ošklivá samolepka od dealera Toyoty - šla pryč jako 1.
Tady kotouček nebyl úplně nutný, ale každá minuta k dobru se nám hodila.
Marťas začal leštit.
RAVka měla škrábance z nešetrného mytí, ale nebyl to úplný průser!
Chtěli jsme jít cestou jednokrokového leštění. Toyota má měkčí lak a nejlíp nám fungovala kombinace jednokrokové střední pasty a měkčího kotouče.
Bohužel i po téhle kombinaci pasty s kotoučem zůstávaly jemné škrábance a museli jsme je dolešťovat v 2. kroku.
Leštění se nečekaně protáhlo.
Lak byl v relativně slušném stavu, což vidíš v přímém porovnání 50:50. Rozdíl není tak výrazný jako u jiných aut.
Mezitím co Marťas leštil, já nahodil tepláky, oprášil leštičku a šel na světla. Oxidace je za 14 let neušetřila. Předchozí majitel parkoval venku.
Vyhnul jsem se broušení smirkem. Začal jsem hrubou pastou s tvrdým kotoučem. Pak je v 2. kroku doleštil střední pastou se středním kotoučem a stačilo to.
Problém, který nastane hned jak vyleštíte světla - oxidace se rychle vrátí.
Abych oxidaci zabránil a nemusel světla lakovat, vzal jsem PPF fólii. U předešlých aut nám zůstávají čirá a neoxidují.
U téhle RAVky si to pohlídám. Budu ji mít každý den na očích :).
Nejsme úplně normální
Jak jsem tlustej, musím u práce sedět
Marťas mezitím doleštil a já taky. Šla na řadu fólie. Krom toho, že světla nebudou opětovně oxidovat, chrání proti kamínkům. Přijde mi to jako win-win pro zákazníka.
Říkáme tomu obřízka.
Dobře. Lak vyleštěný, světla též, fólie nahozená. Zbývalo odmastit lak a nahodit keramiku Gyeon Q2 CanCoat PRO. Samostatně se neprodává, je pouze pro certifikované detailery.
Lak chrání v průměru 18 000 - 20 000 km. Samozřejmě je tam hodně proměnných :).
Průměrný nájezd zákazníků je okolo 15 000 km ročně, čili jednoročka.
Šlus, hotovo, padla.
Jak jsme se vyřádili:
- Detailingové mytí + chemická dekontaminace laku. (2 hodiny)
- Leštění. (10 hodin)
- Keramická ochrana na 1 rok. (2 hodiny)
- Leštění světel (1 hodina)
- Ochranná PPF fólie na světla (1 hodina)
Kolik to koštovalo?
Za leštění jsme si vzali 12 500 Kč, za keramiku 5500 Kč. Za komplet přední světla 2000 Kč. Celkem tedy 20 000 Kč. Abych byl přesný, cena je bez DPH.
Za normálních okolností bychom to za 1 den nestihli. S pomocí pár RedBullů a zápalu jsme to dali :).
Klíčové produkty, které jsme použili:
-
Mytí: Aktivní pěna Auto Finesse Avalanche a autošampon Gyeon Q2M Bathe Essence
-
Dekontaminace laku: Auto Finesse Iron Out a Clay Bar jsme lubrikovali autošamponem
-
Leštící pasty: Rupes DA FINE a Gyeon Q2M Polish
-
Leštící kotouče: Rupes DA FINE a Gyeon Q2M Eccentric Polish
-
Odmašťovač: Gyeon Q2M Prep
-
Keramická ochrana: Gyeon Q2 CanCoat PRO - běžně prodejná alternativa je Gyeon Q2 CanCoat
-
PPF fólie: Skyfol co dům dal
Děkuji za pozornost.
Pokud se vám naše práce líbila a chtěli byste se svým autem něco podobného (kreativita nezná mezí), napište nám e-mail na ptejtese@vlesku.cz nebo brkněte 770 144 424, probereme čeho jsme schopní :).
/Alex