Toyota RAV4: Leštění se nečekaně protáhlo

13. 12. 2021 | Alexis Papadopulos 14 let stará Toyota RAV4 může být stejně sexy jak Vereška po 40.

Toyota RAV4
 

Co jsme udělali za pár hodin s Alfa Romeo Stelvio jsme měli minule. Dneska vám ukážu japonskou karizonu. Toyota RAV4.

Plán zněl jasně:

  • Max 1 pracovní den
  • Leštění
  • Keramika
  • Vyleštit světla

Začali jsme klasikou. Jak při poprvé s novou holkou. Aktivní pěna, mytí a chemická dekontaminace.

RAVku dovezli kluci z Německa od 1. majitele. Bydlel na vesnici, což při dekontaminaci laku bylo znát. Od 14 let starého auta očekávám víc zamarastěnej lak.

Trochu polétavé rzi po bocích zcela v normě. Asfalt vůbec, asi jezdil po polňačkách :).

Odstraňování polétavé rzi

Jakmile čistič s polétavou rzí zareaguje, zčervená a "rozpustí" ji.
 

Po dekontaminaci jsme RAVku znovu umyli, usušili a po bocích ještě vzali clayem. Nic hrozného, ale nechtěli jsme si kontaminanty tahat na kotouč.

Tradičně hodně času zabralo oblepování páskou, protože nechcete o nelakovaný plast drnknout roztočeným kotoučem. Ten šlic pak nejde dolů.

Vzadu byla původní ošklivá samolepka od dealera Toyoty - šla pryč jako 1.

Sundávání nálepky z laku

Tady kotouček nebyl úplně nutný, ale každá minuta k dobru se nám hodila.
 

Marťas začal leštit.

RAVka měla škrábance z nešetrného mytí, ale nebyl to úplný průser!

Chtěli jsme jít cestou jednokrokového leštění. Toyota má měkčí lak a nejlíp nám fungovala kombinace jednokrokové střední pasty a měkčího kotouče. 

Bohužel i po téhle kombinaci pasty s kotoučem zůstávaly jemné škrábance a museli jsme je dolešťovat v 2. kroku.

Leštění se nečekaně protáhlo.

Leštění laku
 

Rozdíl 50:50

Lak byl v relativně slušném stavu, což vidíš v přímém porovnání 50:50. Rozdíl není tak výrazný jako u jiných aut.
 

Mezitím co Marťas leštil, já nahodil tepláky, oprášil leštičku a šel na světla. Oxidace je za 14 let neušetřila. Předchozí majitel parkoval venku.

Vyhnul jsem se broušení smirkem. Začal jsem hrubou pastou s tvrdým kotoučem. Pak je v 2. kroku doleštil střední pastou se středním kotoučem a stačilo to.

Problém, který nastane hned jak vyleštíte světla - oxidace se rychle vrátí.

Abych oxidaci zabránil a nemusel světla lakovat, vzal jsem PPF fólii. U předešlých aut nám zůstávají čirá a neoxidují.

U téhle RAVky si to pohlídám. Budu ji mít každý den na očích :).

Alex

Nejsme úplně normální

Leštění světel automobilu

Jak jsem tlustej, musím u práce sedět

Leštění světel

 

Marťas mezitím doleštil a já taky. Šla na řadu fólie. Krom toho, že světla nebudou opětovně oxidovat, chrání proti kamínkům. Přijde mi to jako win-win pro zákazníka.

Aplikace PPF fólie na světla
 

Obřízka

Říkáme tomu obřízka.
 

Dobře. Lak vyleštěný, světla též, fólie nahozená. Zbývalo odmastit lak a nahodit keramiku Gyeon Q2 CanCoat PRO. Samostatně se neprodává, je pouze pro certifikované detailery.

Lak chrání v průměru 18 000 - 20 000 km. Samozřejmě je tam hodně proměnných :).

Průměrný nájezd zákazníků je okolo 15 000 km ročně, čili jednoročka.

Šlus, hotovo, padla.
 

Jak jsme se vyřádili:

  • Detailingové mytí + chemická dekontaminace laku. (2 hodiny)
  • Leštění. (10 hodin)
  • Keramická ochrana na 1 rok. (2 hodiny)
  • Leštění světel (1 hodina)
  • Ochranná PPF fólie na světla (1 hodina)
     

Kolik to koštovalo? 

Za leštění jsme si vzali 12 500 Kč, za keramiku 5500 Kč. Za komplet přední světla 2000 Kč. Celkem tedy 20 000 Kč. Abych byl přesný, cena je bez DPH.

Za normálních okolností bychom to za 1 den nestihli. S pomocí pár RedBullů a zápalu jsme to dali :).
 

Klíčové produkty, které jsme použili:

Děkuji za pozornost.

Pokud se vám naše práce líbila a chtěli byste se svým autem něco podobného (kreativita nezná mezí), napište nám e-mail na ptejtese@vlesku.cz nebo brkněte 770 144 424, probereme čeho jsme schopní :).


/Alex

Objednávky a dotazy: 770 144 424 (po-pá 10-17)

Pečujte o svůj vůz i na Slovensku

Košík: 0