Má smysl aktivní pěna na mytí aut?

26. 04. 2019 | Alexis Papadopulos Začít umývání aktivní pěnou vypadá jako drahý luxus, ale né vždy to tak je.

Mytí auta aktivní pěnou
 

Za svoji kariéru detailera jsem procházel několika fázemi co se aktvních pěn týče :).

První byla hned ze začátku - skepse. Druhá byla spíš o stylu, zpěnované auto vypadá skvěle. Pak třetí fází, kdy mi opět přišla trochu zbytečná a prodražovala mytí.

Teď jsem u čtvrté fáze, kdy ji používám, ale má to ale...

Aktivní pěny na mytí auta

O čem vlastně aktivní pěna je

Vynechme zásadité dryáky v myčkách. Prvotní význam detailingové aktivní pěny je čistě předmytí.

Myslet si, že po spláchnutí bude auto čisté, je úplně špatně.

Aktivní pěnu vymysleli, aby z auta sundala nejhrubší prvotní špínu, která by při následném ručním mytí dokázala nadělat paseku. 

Jakmile aktivní pěnu na auto nastříkáte, začne procházet špínou a uvolňuje ji. Tlakem wapky pak jde podstatně snáz dolů. A ano, kolikrát jsem si už říkal sakra, vždyť ono je to čisté. Není :).

Takže, aktivní pěna sundá z auta nejhrubší špínu, která by se mohla plést mezi mycí rukavici a lak a ten následně poškrábat.

Ředění aktivní pěny

Má i nevýhody

A tou první je cena. Samotná aktivní pěna nestačí. Bez napěnovače (ať už ručního) nebo Foam Lance nástavce na wapku se neobejdete. Ty kvalitní stojí přes 1000 Kč.

Druhou vidím v ekologii. Ty levnější možná pěkně čistí, ale 100 % nejsou biologicky odbouratelné. Proto máme ty dražší, které jsou, ale opět nám to zvyšuje cenu za mytí.

Tou poslední nevýhodou - pro mě zásadní, je skutečnost, že auto prostě není úplně čisté.

Už jsem o tom psal výše. Musíte koupit wapku, foam lance, lahvičku pěny, našplíchat, čekat a pak je auto stejně pořád špinavé. V situaci, kdy mám starší auto, které už nějaké hologramy a šrámy má, je na zvážení, jestli do aktivní pěny investovat...

Tím pro mě výčet nevýhod končí :).

Aktivní pěna ValetPRO Foamula 1

A teď výhody

Budu se opakovat. Zásadní výhodou je čistější auto do následného ručního mytí. Když máte nové auto nebo čerstvě vyleštěné, je pro mě aktivní pěna "must have" záležitost. Udělá hodně práce za vás. Minimalizuje možnost poškození laku při ručním mytí, protože většina špíny bude pryč.

Na auto pod pěnou můžu vzít štětec a očistit spáry a nasávací otvory. Pěna jakž takž lubrikuje a v kombinaci s jemným štětcem to funguje dobře.

Alkalickou aktivní pěnou můžu značně narušit a skoro sundat zbytky starého vosku, který chci nahradit. Tohle je super věc, protože vám dost urychlý sundávání staršího vosku a máte pak jistotu, že je skutečně pryč.

Styl. Zasypané auto pěnou prostě vypadá parádně a když ji na auto kropíte, připadá te si jak Pablo Picasso :).

Nanášení aktivní pěny

Jakou si vybrat a kolik to stojí

Z 98 % vždy budete pracovat s pH neutrální aktivní pěnou. O auto jistě pečujete, voskujete, tak potřebujete, aby tolik nezatěžovala vrstvu vosku.

Z pH neutrální mi dávají největší smysl tyto:

  • Avalanche od Auto Finesse - ředí se i v poměru 1:10 - 1:30. Osobně používám Foam Lance a 125 ml pěny na 875 ml vody. Jedno našplíchání mě v takovém poměru vyjde na 55 Kč. U Avalanche stojí jeden mililitr 0.44 Kč.
  • pH neutral od ValetPRO - nedosahuje schopností Avalanche, ale je pH neutrální a stojí pár korun (ml za 0.28 Kč) a svoji práci odvede dobře. Dávám ji 200 ml do Foam Lance, takže jsme na 56 Kč za mytí.

V alkalických je výběr poměrně jednoduchý:

  • Snow Foam Combo 2 od ValetPRO - silná, likviduje zbytky starého vosku, takže super před voskováním. Berou ji hodně detaileři. 1 ml vyjde na 0.27 Kč. Dávám ji do Foam Lance též 200 ml, takže jedno mytí vyjde na 54 Kč.

Samozřejmě můžete sáhnout po větších 5L baleních, kde se cena mytí ještě o značný kus sníží. Litrovky beru skutečně jako testovací balení, abyste našli tu, která vám vyhovuje.

Schválně si všimněte, jak i přesto, že je Avalanche na pořízení nejdražší, má totožnou cenu za 1 mytí jako levnější pěny. Hustotu nenahradíš :).

Objednávky a dotazy: 730 731 777 (po-pá 10-18)

Pečujte o svůj vůz i na Slovensku

Košík: 0