Subaru WRX STi: jedna důležitá věc, na kterou majitel zapomněl
29. 12. 2021 | Alexis Papadopulos Na tomhle bílém Subaru WRX STi jsme strávili dekontaminací laku nejdýl ze všech aut za rok 2021.
Představte si extrémní mix.
Sportovní auto, bílá barva a najeto 100 000 km bez jediné dekontaminace laku (na tu předchozí majitel zřejmě zapomněl).
Bylo nám jasný, že se zapotíme!
Rezavých teček polétavé rzi nesčetně. Asfalt všude. Oboje na bílé barvě jak pěst na oko.
Iron Out tekl proudem jak pivo vikingů po obléhání Paříže.
Z ObliTARatu má Marťas doteď halucinace.
Došlo i na clayování.
Nepamatuju poslední rok auto, které bychom 2 hodiny jen dekontaminovali.
Plán zněl jasně:
- Max 1 pracovní den
- Mytí
- Dekontaminace
- Keramika na 1 rok
Začali jsme později
Zákazník je v tom nevinně.
Přizpůsobili jsme se počasí. -3 a sníh nepatří mezi ideální mycí podmínky.
Šoupli jsme STi na hodinu dovnitř, ať se prohřeje. Ledový lak se špatně umývá natož dekontaminuje.
Štěstí v neštěstí bylo, že cesty byly suché a nesolili.
Nejdelší dekontaminace laku za poslední rok
Mytí odcejpalo dobře. Začali jsme aktivní pěnou, pak kola a lak.
Pár míst bral Marťas vícekrát, špína držela, ale nic hrozného.
Začali jsme s dekontaminací!
Vzali jsme Iron Out, pošplíchali auto a čekali jak zrudne.
A že zrudlo. Horší bylo, že jsme Iron opláchli, ale spousta ložisek polétavé rzi zůstalo.
"Nic Marťas, vem to ještě jednou..."
Trochu lepší, ale pořád dost rezavých teček. Takhle ho nemůžeme zákazníkovi předat.
Přitvrdili jsme.
Clay bar dohromady s Iron Outem. To je jiná síla.
Ovšem jedete spotově. Běhali jsme kolem auta jak fretky a hledali rezavé tečky :).
Nakonec nám měřič času ukázal 2 hodiny a pár minut. Pro keramiku je klíčové, aby měla čistý podklad, takže to nejde ojebat.
STičko jsme pro jistotu znovu umyli.
Keramika UP
Lak těsně před natažením keramiky odmašťujeme Prepem. To je vlastně nutnost.
Dali jsme náš milovaný keramický sealant Gyeon Q2 CanCoat PRO. Je k dostání pouze pro nás certifikované detailery.
Lak chrání v průměru 18 000 - 20 000 km. Samozřejmě je tam hodně proměnných :).
Průměrný nájezd zákazníků je okolo 15 000 km ročně, čili jednoročka.
U bílé jsme museli hlídat, kde jsme ho natáhli, protože na bílé vlastně není nic vidět.
Už nevím v kolik hodin jsme skončili, ale venku byla tma.
Zákazník dorazí druhý den. Zhasli jsme světla a šli domašov.
Ráno před předáním jsem lak přetáhl keramickým detailerem. Když čerstvě natažená keramika vyjede do mokra, sněhu, nedej bože soli, tak to není ideální. Detailer nechá další ochranný film. Zichr je zichr.
Práce na Subaru měla zvláštní nádech - poslední auto roku 2021 a jsem fanoušek rychlých 4kolek. Kdysi jsem jedno STi měl :).
Jak jsme se vyřádili:
- Detailingové mytí + chemická a mechanická dekontaminace laku. (4 hodiny)
- Keramická ochrana na 1 rok. (2 hodiny)
Kolik to koštovalo?
5500 Kč. Abych byl přesný, cena je bez DPH.
Klíčové produkty, které jsme použili:
-
Mytí: Aktivní pěna Auto Finesse Avalanche a autošampon Gyeon Q2M Bathe Essence
-
Dekontaminace laku: Auto Finesse Iron Out a Clay Bar jsme lubrikovali autošamponem
-
Odmašťovač: Gyeon Q2M Prep
-
Keramická ochrana: Gyeon Q2 CanCoat PRO - běžně prodejná alternativa je Gyeon Q2 CanCoat
Děkuji za pozornost.
Pokud se vám naše práce líbila a chcete se svým autem něco podobného (kreativita nezná mezí), napište nám e-mail na ptejtese@vlesku.cz nebo brkněte 770 144 424, probereme čeho jsme schopní :).
/Alex