Jde mít z off-roadu leštěnku? Koupil jsem Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
19. 07. 2020 | Alexis Papadopulos 2 roky jsem pokukoval po off-roadu, se kterým budu jezdit fotit přírodu a stojím teď před velkou výzvou!
Dokážu udržet off-road, kterej protahuju bahnem, otírám o větve a nasedám v holínkách, jako naprostou leštěnku?
Pravověrnej fanoušek Jeepu řekne - do Jeepu patří V8.
No OK.
Já si koupil naftu. A to ze 2 důvodů:
- Chtěl jsem fakt zachovalej kousek a jediný, který se objevil byl 2.7 CRD, čili nafťák.
- Mám rád naftu.
Ať víte o kom je řeč.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD. Celou dobu moc nejezdil (za 16 let 107 000 km). Stával v garáži a prodal mi ho od pán v nejlepších letech (ročník 1935).
Byl jsem pro něj v Německu.
Moc fajn člověk. Dal mi všechny faktury ze servisu od prvního dne.
Nebudu vám mazat med kolem huby, nebyl vůbec levnej a řádně jsem zacinkal.
Jen sednout a jezdit
Pokud jste někdy kupovali ojetý auto, tuhle hlášku určitě znáte :).
Na jednu stranu si říkám, že jsem za Jeepa nedal málo peněz. Řádově o 50 000 korun víc, než je průměr tohohle modelu. Na druhou stranu Jeep fakt nic nechce.
Všechno na co ukážu prstem funguje. To u 16 let starýho auta nebývá běžný.
Sednul jsem a jezdím. A nevysedám. Strašně mě baví!
Pár poznatků o Jeepu, který jsem se nikde nedočetl
Následující řádky píšu pro budoucí majitele Grand Cherokeeho. Spolehlivost po 4000 km zatím hodnotit nemůžu. Ovšem jak jezdí ano.
Mám na něm nějaké no name A/T gumy. Tíché, nehučí, prosím pěkně. To byl taky můj šok č. 1.
- Žehlí díry a nerovnosti to jsem nezažil. Řídil jsem ledasco, ale takhle ladně přejíždět díry to zažívám až s Jeepem.
- Na jednoduchých nápravách trochu plave, naklání se, ale nic strašnýho, čekal jsem větší peklo.
- 2.7 CRD okolo 2100 - 2500 otáček dost duní, nese se celým autem. Hold starej Mercedes diesel :).
- Jinak je jízda v Jeepu šepot květin - do stovky!
- Introš je bytelnej, neklepe, nevrže.
- Sedačky jsou měkký, jak když sednete do hovna. Ale má to svoje americký kouzlo.
- Redukci řadíte na dřevorubce přes zuby. Opět - má to svoje kouzlo.
- Spotřeba žádná hitparáda na 160 koní a diesel. Jezdím za 11. Zase je to kus železa.
A že ho šetřit nebudu
Hodně jezdíme fotit Jeseníky. Dole ve vesničce zvedneme závoru a šplháme do hor. Nejdřív jedeme po rozbité asfaltce, která postupně přechází v podmáčenou polňačku. Až se jí prohrabeme, čekají nás kameny.
Úplně nahoře se protahujeme úzkou lesní cestou, kde nemůžete otevřít okýnko, jinak vás první halouzka profackuje.
Je vám tedy jasný, co mě čeká!
Čistit všudypřítomné bahno - venku i uvnitř. Pak škrábance...
Co mám s Jeepem v plánu
Do liftů ani hardcore off-roadu se nechystám.
Potřebuju univerzála, kterej mě co nejpohodlněji odveze do Dolomit, odtáhne vlek se zbožím a v lese mi v prvních kolejích nelehne na břicho jak jezevčík.
U toho bych byl moc rád, kdybych zpátky nemusel vlakem. Ovšem nevím proč, ale věřím mu. Nikde mě nenechá :).
V příštím týdnu ho přihlásím na značky. Potom uděláme klasiku: olej, filtry. Říkám tomu misionář s ojetinou.
Pak ho postavím k nám na dílnu. Vyleštím a navoskuju. Chci po dlouhé době zkusit vosk Auto Finesse Fusion. V záplavě keramik jsem na něj pomalu zapomněl a to je škoda. Chci vám ukázat, co umí.
Zatím jediný, co jsem na Jeepu vyzkoušel je čistič oken s tekutýma stěračema Auto Finesse Caramics Glass Cleaner. Mrkněte na něj, protože ten mě baví hodně.
Za měsíc dám do kupy další článek, jak nám to spolu jde a jak je Jeep spolehlivý :). Doufám už bude vyleštěný.