Jak připravit disky na sezónu
12. 03. 2018 | Alexis Papadopulos Začít správným čistěním je základ, ale i disky můžete chránit proti brzdovému prachu a špíně.
Každý rok trochu s předstihem začnu chystat disky na sezónu. Když jsem je v zimě sundal z auta, neumýval jsem je - tak jsem to letos měl trochu těžší :).
A když už jsem v tom, řekl jsem si, že vám své postřehy sepíšu a nafotím.
Nemusíte být takový puntičkář jako já, ale pokud máte své auto a disky (kola dělají auto) rádi, čtěte pozorně.
Zaručuji vám, že budou vypadat famózně!
Začínám štětcem a odstraňovačem polétavé rzi
Štětec je moje klasika. Pracuji s ním všude na autě (samozřejmě na každou činnost mám jiný).
Položím si celé kolo hřbetem nahoru. Šplíchnu Auto Finesse Iron Out a nechám ho chvilku působit.
Pak vezmu štětec a krouživými pohyby čistím. Nakonec opláchnu vlažnou vodou. Pokud se brzdový prach někde vyloženě nezapekl, mám čisto.
Jakmile mám hřbet, opřu si kolo o hranu hřbetu – na hřbet je nepokládám. Disky dost vylézají a poškrábal bych je.
Na vnitřku kol se docela zaseknete. Nánosy špíny tam jsou extrémní :).
Co s extrémně zapečeným brzdovým prachem?
Věřte, že jsem si s extrémními nánosy zapečeného brzdového prachu užil své. A i když bych rád napsal, že je to rychlovka...
... Není. Je to drbačka na dlouho, to říkám rovnou :).
Mnohdy na to nestačí ani odstraňovač polétavé rzi. Musí přijít na věc mechanické odstraňování.
Štetec ani kartáček nestačí. Šroubovák funguje skvěle, ale disky totálně doškrábete. Tvrdý clay si poradí jen s minimem. Nejvíc se mi osvědčila jemná plastová stěrka nebo stará kreditka.
Šplíchnu Iron, čistím stěrkou, opláchnu a znovu a znovu a znovu dokud nejsou čisté.
Na čisté disky nahodím Mint Rims, ať jsou pod ochranou
Na Mint Rimsu je super, že ho nanese kdokoliv. Na rozdíl od keramiky, kterou (aby měla nějaký smysl) potřebujete vypékat.
Mint Rims chrání disky proti vysokým teplotám od brzd, proti agresivnímu brzdovému prachu a samozřejmě oxidaci. No a v neposlední řadě udělá z dalšího čištění rychlovku. Špína na nich nedrží.
Jo a je celkem jedno, jaké máte. Mint Rims můžete natáhnout na všechny tipy disků – i leštěné či chromované.
Základ je disky pořádně umýt, pak usušit a na závěr ideálně odmastit ipou. Ipa není vyloženě nutná, ale přeci jen je to sealant a ten má rád odmaštěný povrch. Takže maximalizujete jeho výdrž :).
Pěnovým aplikátorem nanesu tenkou vrstvu, nechám cca 5 minut schnout a otřu čistou utěrkou. Mint Rims dávám ve dvou vrstvách. Počkám 3 hodiny a stejným způsobem dám druhou vrstvu.
Ptáte se proč 2 vrstvy? Vydrží déle a lépe chrání proti zachytávání nečistot. Ten 3 hodinový rozestup je důležitý, aby 1. vrstva správně vytvrdla a 2. ji překryla.
Kdy dávat Mint Rims?
Je celkem jedno, jaký sealant na kola používáte. Nejlepší doba na aplikaci je právě před sezónou. Ať už zimní nebo letní
Mint Rims vydrží v průměru 2 – 3 měsíce a to fakt ve větší zátěži. Na autě s velkými brzdami, které dostává na okreskách zabrat :).
Pneumatiky pořeším až na autě
Osobně dávám impregnaci pneumatik, až jsou kola na autě.
Potřebujete kolo při nasazování chytit a nechcete řešit otisky nebo začerněné zápěstí :).
Běžně používám Auto Finesse Satin, vydrží nejdéle a odpuzuje vodu i špínu. Někdy sáhnu po Black to the Future od Valetu, taky hned tak nepustí.
Nově máme v nabídce korejskou autokosmetiku Gyeon a jejich křemičitý lesk na pneumatiky Gyeon Q2 Tire je naprostá pecka.