Dílna byla daleko

07. 04. 2021 | Alexis Papadopulos Poučte se z mých chyb a vyhnete se panice a zoufalosti z leštění.

Tenhle článek je věnovaný komu jinému, než RA Dvorskému.

 

Jen jediný pravidlo

Nelešti mimo dílnu, nelešti mimo dílnu nebo se z toho zblázníš.

100x si to můžu říct, ale je to marný, je to marný, je to marný.

 

Jednoho středečního večera mě kamik hodil drát. "Vyleštíš mě Sprintera?"

Chvíli prosil a nakonec jsem povolil jak kra na Antarktidě.

Ok. "Umyj ho, zaparkuj do garáže a počkej na Wolfa."

Bude to rychlá akce. Jednokrokové leštění. Ráno přijedu, večer jedu domů.

V sobotu jsem čapnul leštičky a místo rodinné idylky jedu 60 km daleko směrovka Svitavy leštit auto o velikosti baráku.

 

Leštění začíná nevinně. Chvilku kolem auta chodíte s rukama za zády jak Trautenberg.

Svítíte a koukáte, jak je lak zničenej.

A tenhle zažil středověk.

Leštění Sprinera
 

S sebou jsem vzal 21 orbitální leštičku a menší 75. Prozíravě i hrubou pastu včetně střední - jednokokové.

Tvrdý a střední kotouč.

Oblepil jsem plastové lišty a šel na to.

 

Leštící kotouč Rupes DA FINE

Roztahat na jedničku a pak céres

Jednokroková pasta, střední kotouč, roztahat na jedničku a pak plnej céres.

Nic...

Škrábance co tam byly, tam i zůstaly.

Tohle nevypadá na jednokrokové leštění.

 

No nic, beru hrubou pastu s tvrdým kotoučem.

Roztahat na jedničku a pak plnej céres.

Lepší! 

Ale málo... Pár škrábanců zmizelo, většina zůstala a to mi nestačí.

Začal jsem panikařit, jak když si do bytu rodičů přitáhnete 1. lásku a najednou uslyšíte klíč v zámku.

 

Musím se otočit pro rotačku.

Rotační leštičky jsou na odlešťování hlubokých škrábanců nejlepší a pak to v 2. kroku doleštím střední pastou s orbitální leštičkou a bude to zrcadlo.

Takže jedu zpět směrovka vLesku. Dohromady 120 km tam a zpět. Aspoň, že bylo hezky.

Cesta do Brna

 

Účinnost nebyla velká

Přijíždím, rotačka v kufru.

Motivace velká.

Nasadím kotouč, plknu pastu, roztahám na jedničku a pak céres.

No...

Škrábanců zmizelo podstatně víc

Ovšem mám na rotačce unašeč na velký 180mm kotouč a leč má Sprinter velké plochy, jsou jak parabola.

V podstatě nemůžu mít celou plochu kotouče na laku.

Tím pádem ztrácím leštící účinnost.

Tady skončila veškerá sranda.

Strojní leštičky

 

Protrápil jsem se levým bokem.

Pořád jsem honil velkej kotouč, aby se z většiny dotýkal laku.

Aby toho nebylo málo, vzal jsem si jen jedno světlo a okolo auta bylo šero. Né zas tolik, aby vyniklo jediné světlo. Čili pořád koukáte z různých úhlů a stejně prd vidíte.

1. krok mám hotový. Ideálně? Nikoliv, kór po rotační leštičce. Hluboké škrábance zůstaly.

Ale co, Sprinter je pracovní auto, leštím z dobré vůle, nemám čas, nemám pořádné světlo a nemám svůj leštící vercajk. 

Nemůžu prozkoušet víc značek past a kotoučů. Jiná by se třeba chytla lépe.

 

Kdo neodmastí, nepozná realitu

Beru střední pastu a střední kotouč. Jdu dolešťovat.

Po pár sekcích si svítím z větší dálky. Lak vypadá slušně. Sytý, lesklý.

Beru IPU - Isopropylakohol. Na odmaštění laku super věc.

Odmastím, poodstoupím, zase posvítím...

Padá mi čelist.

 

Vylezly tahy leštičky. Takové jemné bílé pruhy. Na černé jdou strašně vidět.

Alespoň vidíte, jak důležité je lak odmastit. Leštící pasty umí maskovat.

Ale narovinu. Tohle vůbec nemělo nastat. Lak Sprintera neměl být měkkej jak když šlápnete do hovna.

Jemnou pastu s sebou nemám. Měkký kotouč taky ne a přece nepojedu znovu 120 km.

Panika mě dávno opustila.

Přemohla mě zoufalost.

Tady já končím. 

 

Co bylo špatně?

  1. Hádka s přítelkyní, že nebudu o sobotě doma :).
  2. Naprosto špatný odhad tvrdosti laku. 
  3. Opustit naši vLesku dílnu s pár věcma. Tohle fakt nikdy nedělejte a nebo vezměte všechno. I tak světla na zdi neodnesu...
  4. Rotační leštičku jsem měl osazenou velkým unašečem na 180mm kotouče a ten není na ploše o tvaru paraboly efektivní.
  5. 21 orbitální leštička je na měkký lak prostě moc pohybu a téměř s ní nejde doleštit. Bohužel i malá 75 se na měkkém laku chová podobně.
  6. Vzal jsem jen 1 světlo a okolní světlo tomu vůbec nepomáhalo.

Jinými slovy, špatně bylo úplně všechno.

Budu rád, když se mých chyb vyvarujete.

To je vlastně i hlavní důvod, proč tenhle článek píšu.

 

Konec dobrý, všechno dobré?

RA Dvorský má vždycky komu zavolat.

Povolal do boje svýho člověka. 

Měl menší leštičku a zvládala Sprintera doleštit v kombinaci s jemnou pastou a měkkým kotoučem.

Takže nakonec Sprinter vypadá fešně. Dopadlo to dobře!

Leštění laku

Korekce laku

Vyleštěná klika

 

Já si lížu rány dodnes.

Až budete chtít kývnout na leštění mimo dílnu, dávejte pozor a vzpomeňte si na mě :).

 

Tak zas příště!

/Alex

Objednávky a dotazy: 770 144 424 (po-pá 10-17)

Pečujte o svůj vůz i na Slovensku

Košík: 0